I was only joking訳したりとか

| CALENDAR | RECOMMEND | ENTRY | COMMENT | TRACKBACK | CATEGORY | ARCHIVE | LINK | PROFILE | OTHERS |
スポンサーサイト

一定期間更新がないため広告を表示しています

| - | - | - | posted by スポンサードリンク - -
The Smiths/Frankly,Mr. Shankly 17:44

 

率直にいってシャンクリーさん

私が得た待遇は

お金をもらえるけど、魂が腐るんです

ここを去りたい 

あなたはさびしがったりしませんよね

僕は音楽史に名を残したいんです

 

率直にいってシャンクリーさん

僕は病んじゃうくらいやぶれかぶれだ

21世紀が僕を後ろから脅すんです

もっと早くやらなくちゃダメなんだ 

あなたにはわかりますよね

僕は映画史に名を残したいんです 

シャンクリーさん

 

名声、名声、決定的な名声

僕の頭の中をひどくかき乱す

だけど正しい人間や聖者になるより

僕は有名になりたいんです、いつだって、いつだって

 

だけど時々は心が満たされる

それは精神病の人たちとクリスマスカードを作るとき

僕は生きたい 愛したい

恥ずかしくないなにかがほしい

 

率直にいってシャンクリーさん

私が得た待遇は

お金をもらえるけど、魂が腐るんです

あぁあなたが詩を書いてるなんて知らなかったな

ほんと知りませんでした

あなたがこれほどまでに無様な詩を書いているなんて

ねぇシャンクリーさん

 

率直にいってシャンクリーさん、もし聞きたいならいうけど

あんたは中身の空っぽな不愉快野郎だ クソッタレ

不躾になるつもりはないんですけど

それでも僕は率直にいわなきゃいけないんです

俺らに金をよこせ

 

 

Frankly, Mr Shankly, this position I've held
It pays my way and it corrodes my soul
I want to leave you will not miss me
I want to go down in musical history

Frankly, Mr Shankly, I'm a sickening wreck
I've got the 21st century breathing down my neck
I must move fast, you understand me
I want to go down in celluloid history Mr Shankly

Fame, fame, fatal fame
It can play hideous tricks on the brain
But still I rather be famous
Than righteous or holy, any day, any day, any day

But sometimes I'd feel more fulfilled
Making Christmas cards with the mentally ill
I want to live and I want to love
I want to catch something that I might be ashamed of

Frankly, Mr Shankly, this position I've held
It pays my way and it corrodes my soul
Oh, I didn't realise that you wrote poetry
I didn't realise you wrote such bloody awful poetry Mr Shankly

Frankly, Mr Shankly, since you ask
You are a flatulent pain the arse
I do not mean to be so rude
But still, I must speak frankly, Mr Shankly, give us money

 

| 歌詞対訳-S | comments(0) | trackbacks(0) | posted by tachesong - -
スポンサーサイト 17:44
| - | - | - | posted by スポンサードリンク - -
Comment








Trackback
この記事のトラックバックURL: http://tachesong.jugem.jp/trackback/139
<< NEW | TOP | OLD>>